Mondial Assistance ontvangt ‘Keurmerk Klantgericht Verzekeren’
Mondial Assistance heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ontvangen. Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren wordt door de onafhankelijke Stichting toetsing verzekeraars toegekend.
Het keurmerk stelt strenge eisen aan de klantinformatie, dienstverlening, klanttevredenheid en het kwaliteitsbeleid.
Het is de eerste verzekeraar in Nederland die het keurmerk heeft behaald en zijn beoordeeld volgens de strengere normen die sinds 1 januari van dit jaar gelden. Dit onafhankelijke kwaliteitskeurmerk toont aan dat de reisverzekeraar en hulpverlener goede service biedt en dat klanten verzekerd zijn van een constante kwaliteit van dienstverlening en klantgerichtheid.
Willem Snijders, Algemeen Directeur Mondial Assistance:
“Het behalen van het Keurmerkcertificaat is in lijn met onze strategie om de klant centraal te stellen. Dagelijks aan onze klanten laten zien dat we doen wat we beloven. Heldere communicatie naar de klant is daar een onderdeel van. We besteden er veel aandacht aan en hebben naast onze brieven, folders en website recentelijk ook onze voorwaarden vernieuwd.”
Strengere normen
Vanaf januari 2012 moeten verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren voldoen aan strengere normen. Een van de aangescherpte regels gaat over de bereikbaarheid. De klant moet binnen vijf minuten de juiste persoon of afdeling aan de lijn hebben. Daarnaast moet de verzekeraar duidelijk maken aan de klant hoe lang het duurt voor hij een reactie krijgt op zijn e-mail. Mondial Assistance is ook goedgekeurd op deze strengere normen.