Mondial Assistance: hulpverlening beschikbaar voor alle reizigers
De Assistant Services werden in september 2009 al geïntroduceerd door Mondial Assistance. Reizigers die een Doorlopende Reis- of Annuleringsverzekering afsloten konden hier gebruik van maken. Maar de Assistant Services zijn nu ook los verkrijgbaar voor vakantiegangers.
Ondersteuning bij problemen in het buitenland
Uit onderzoek van Mondial Assistance blijkt dat er op reis een aantal specifieke situaties zijn welke als aangrijpend worden ervaren. Bagage kwijtraken, natuurrampen, jonge kinderen verliezen, politieke onrust of zelf betrokken raken bij een ongeluk zijn vervelende situaties die kunnen voorkomen tijdens een vakantie. Met de speciaal ontwikkelde Assistant Services biedt Mondial Assistance extra ondersteuning aan reizigers in dit soort situaties.
Vier soorten Assistant Services
Mondial Assistance kent vier soorten Assistant Services:
- SMS Assistant: Anoniem op het internet laat je weten wat je vakantiebestemming is. Bij problemen in het betreffende gebied word je geïnformeerd per sms. Je weet hierdoor precies wat je te wachten staat en wat je het beste kunt doen.
- Luggage Assistant: Je ontvangt labels en stickers met een unieke code en een alarmnummer. Als iemand jouw bagage vindt kan diegene contact opnemen met het alarmnummer en de code doorgeven. De medewerkers kunnen dan zien van wie de bagage is. Je hoeft dus niet je persoonlijke gegevens op de labels te vermelden. De eigenaar en de vinder worden vervolgens in contact gebracht. Wanneer nodig wordt er zelfs een koerier ingeschakeld.
- Kid Assistant: Speciale polsbandjes voor kinderen met een telefoonnummer en code zorgen ervoor dat een kind snel weer herenigd wordt met de ouders. Iemand die een kind zonder ouders ziet kan het nummer op het polsbandje bellen en wordt in contact gebracht met de ouders (of andere opgegeven contactpersonen). Indien noodzakelijk worden ook de (taxi)kosten vergoed om het kind weer terug te brengen naar de ouders.
- Life Assistant: Mocht je in het buitenland betrokken raken bij een ongeval, dan kan het zijn dat je niet aanspreekbaar bent. Op een sticker, bandje of label staat een telefoonnummer en speciale code. De code kan gebruikt worden door hulpverleners om medische gegevens op te vragen. Familieleden en verzekeraars kunnen op deze manier ook direct ingelicht worden.