Reisverzekeringkorting.nl

Vragen over reisverzekeringen

055 540 04 09 (09.00 - 17.00 uur op werkdagen)

De uitlaatgaskoeler is kapot en andere autopech tijdens vakantie

Het zijn twee vliegen in een klap. Automonteur van Mondial Assistance Meindert-Jan Hazenberg uit het Drentse Vries kan op een camping in Torreilles Plage in Zuid-Frankrijk twee gezinnen met autopech helpen. “De mensen verwachten vaak geen Nederlandse automonteur.”

Alarmcentrale Mondial Assistance

De opdracht vanuit de alarmcentrale van Mondial Assistance is om 65 kilometer ten zuiden van standplaats Narbonne naar de Spaanse grens te rijden. De auto’s rijden wel maar niet zoals het hoort. Bij Hans Scholten uit Enschede branden twee lampjes die nooit eerder hebben gebrand: „Ik kan er wel mee rijden, maar ik vertrouw het niet. Straks sta je.”

Hazenberg ‘leest de motor uit’ en constateert na wat verder speurwerk dat de uitlaatgaskoeler kapot is. „Oh die”. De auto had in Spanje ook al problemen en werd daar zelfs gerepareerd? „Ze hebben zelfs nog iets vervangen”, zegt Scholten, maar toen hij de garage uit reed, begon het gedonder weer. Bij te lang rijden kan die inderdaad voor een veel grotere schadepost zorgen. In overleg met de leasemaatschappij staat er binnen een uur een vervangende auto in Perpigan klaar en kan het gezin Scholten de reis vervolgen naar een geboekt hotel in Lyon: „We zijn op de terugreis. Ik moet maandag weer aan de bak.”

Nederlandse monteur

Hazenberg wil een kapotte auto weer vertrouwd rijklaar maken. Als hij die verzekering niet kan geven, stuurt hij bestuurders niet op pad. „Wij stellen een definitieve diagnose. Wat dat ook is, de mensen zijn er vaak blij mee, want ze willen af van die onzekerheid”, zegt hij over de wat ingewikkelde klusjes. „We schakelen ook Franse monteurs in, maar voor het ingewikkelde werk is het toch makkelijker als mensen in het Nederlands hun verhaal kunnen doen.”

Jaques Mortiers uit Middenbeemster beaamt dat. Hij heeft zijn probleem met een niet werkende turbo met handen en voeten moeten uitleggen aan een lokale monteur. De auto werd gerepareerd in Noord-Frankrijk, maar net als Scholten diende het probleem zich later opnieuw aan. Toen is Mondial Assistance ingeschakeld.

Hazenberg baalt een beetje: „Soms heb je na 20 minuten het probleem verholpen en nu kon ik na drie uur niet keihard zeggen wat het was, maar ik heb wel een sterk vermoeden.” Hij gaat nu kijken of er een nieuwe sensor via een garage in Frankrijk kan worden besteld, zodat Hazenberg het probleem donderdag of vrijdag toch nog kan verhelpen. Hij vermoedt dat een sensor de verkeerde waardes doorgeeft en dat daarom de turbo niet optimaal functioneert. Hazenberg hoopt Mortiers snel definitief te kunnen helpen, zodat hij met zijn gezin weer met volle kracht huiswaarts kan keren.

Bron: ANP

Sluit een Mondial Assistance autopechverzekering af

Een verzekering tegen autopech zorgt ervoor dat je altijd mobiel blijft. Ook tijdens je vakantie. Denk daarbij aan:

  • Reparatie ter plaatse bij autopech, indien mogelijk.
  • Vervoer van de auto naar dichtstbijzijnde dealer, garage of adres naar keuze bij autopech.
  • Vervoer naar huis van inzittenden
  • Vervangend vervoer indien bij autopech de auto niet gerepareerd kan worden.
  • Vergoeding van eventuele hotelovernachting.

Met de Pechhulp verzekering van Mondial Assistance kun je rekenen op snelle en professionele hulp bij autopech, het hele jaar door. Ook voor auto’s ouder dan 12 jaar! Een uitgebreide Pechhulp Verzekering heb je al v.a. slechts: € 1,85 p/m!

Hier kun je zelf de premie berekenen en direct een verzekering tegen autopech afsluiten. Snel en eenvoudig in slechts drie stappen. De polis van de verzekering tegen autopech ontvang je direct per e-mail!

Over de auteur: Rob Demmers

Rob Demmers schrijft al sinds 2011 met passie over reis- en annuleringsverzekeringen en is een groot deel van zijn werkzame leven actief in de assurantiebranche. Al in 1990 behaalde hij zijn Assurantie B diploma. Hij heeft gewerkt voor o.a. RVS Verzekeringen (nu Nationale Nederlanden), ZilverenKruis, ANOZ verzekeringen, Kentron Adviesgroep en Meeùs (nu onderdeel van Aon). Rob schreef destijds regelmatig voor assurantievakbladen, met name over zorgverzekeringen.
Na een aantal jaren gewerkt te hebben in het online marketing vakgebied, is Rob gaan bloggen. Het schrijven is inmiddels onder zijn huid gekropen en redactiewerkzaamheden behoren tot zijn belangrijkste dagtaak.
Hij is in het bezit van het diploma Wft-Basis die is uitgegeven door het Ministerie van Financiën.

Lees alle artikelen van Rob »

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.