‘Social media en online reviews onmisbaar in eerste 24 uur van vakantie’
17juli
2017
Uit wereldwijd onderzoek blijkt dat bijna de helft van alle reizigers (46%) ervan overtuigd is dat de eerste 24 uur toonaangevend is voor de rest van de vakantie.
Terwijl “traditionele” activiteiten zoals koffers uitpakken (63%) en de accommodatie verkennen (60%) het meest populair zijn, laten de resultaten ook zien dat technologie steeds belangrijker wordt voor reizigers; de ultieme foto maken voor social media (27%) en online gaan om reviews van lokale restaurants te lezen (26%) scoren ook hoog, aldus hotelsite Booking.com
Vakanties maken een belangrijk deel uit van onze levens en zijn ervaringen die we graag willen delen met anderen via onze smartphones. Als reactie op, en om World Emoji Day te vieren, heeft Booking nieuwe vakantie-emoji’s gecreëerd. Meer dan 18.000 reizigers werden gevraagd naar welke nieuwe emoji’s ze graag zouden gebruiken. Enkele winnaars: de kaartlezer, de typische toerist en de selfie-maker.
De hotelboekingssite heeft deze emoji’s tot leven gebracht en een petitie geschreven voor het Unicode Consortium (de organisatie die emoji’s goedkeurt) om ze te vragen de nieuwe emoji’s toe te voegen aan hun huidige lijst.
De tekst op deze pagina is geschreven en gecontroleerd door onze reisverzekering expert Rob Demmers. Hij schrijft al meer dan 15 jaar over reis- en annuleringsverzekeringen. Rob is in het bezit van de diploma’s Wft-Basis en Wft-Schade particulier, beide uitgegeven door het ministerie van Financiën (Wet op het financieel toezicht). En het certificaat Permanente Educatie Adviseur Schadeverzekering Particulier.
Reisverzekeringkorting.nl is aangesloten bij het financiële klachteninstituut: KiFiD aansluitnummer: 300.017739 en de AFM met vergunningnummer: 12047442. Wij zijn gecertificeerd lid van de Stichting Webshop Keurmerk.
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.