‘Social media en online reviews onmisbaar in eerste 24 uur van vakantie’
Uit wereldwijd onderzoek blijkt dat bijna de helft van alle reizigers (46%) ervan overtuigd is dat de eerste 24 uur toonaangevend is voor de rest van de vakantie.
Terwijl “traditionele” activiteiten zoals koffers uitpakken (63%) en de accommodatie verkennen (60%) het meest populair zijn, laten de resultaten ook zien dat technologie steeds belangrijker wordt voor reizigers; de ultieme foto maken voor social media (27%) en online gaan om reviews van lokale restaurants te lezen (26%) scoren ook hoog, aldus hotelsite Booking.com
Vakanties maken een belangrijk deel uit van onze levens en zijn ervaringen die we graag willen delen met anderen via onze smartphones. Als reactie op, en om World Emoji Day te vieren, heeft Booking nieuwe vakantie-emoji’s gecreëerd. Meer dan 18.000 reizigers werden gevraagd naar welke nieuwe emoji’s ze graag zouden gebruiken. Enkele winnaars: de kaartlezer, de typische toerist en de selfie-maker.
De hotelboekingssite heeft deze emoji’s tot leven gebracht en een petitie geschreven voor het Unicode Consortium (de organisatie die emoji’s goedkeurt) om ze te vragen de nieuwe emoji’s toe te voegen aan hun huidige lijst.