Reisverzekeringkorting.nl

Vragen over reisverzekeringen

055 540 04 09 (09.00 - 17.00 uur op werkdagen)

Voorwaarden Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering aangepast

Per 1 maart 2018 heeft Allianz Global Assistance de premies en de polisvoorwaarden van de Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering gewijzigd.

Deze Doorlopende Reis- en annuleringsverzekering zorgt ervoor dat je hulp krijgt bij ziekte, ongeval of overlijden van jou, je reisgenoten of familieleden die thuis zijn gebleven. Je kunt de reisverzekering uitbreiden met verschillende dekkingen die passen bij jouw reisgedrag.

Doorlopende Reisverzekering

De onderstaande wijzigingen zijn ingegaan per 1 maart 2018 voor de doorlopende reisverzekering.

Aanpassing dekking Bagage
De verzekerde bedragen binnen de dekking Bagage zijn gewijzigd. Deze wijzigingen zijn vooral het gevolg van meer en hogere claims voor smartphones en tablets.

‘Refurbished’ apparaten
Allianz Global Assistance ontvangt veel claims voor smartphones, tablets en laptops. Om de premie aantrekkelijk te kunnen houden gaat de verzekeraar bij verlies, diefstal of schade van dergelijke mobiele apparaten, deze repareren of vervangen door een gebruikt (refurbished) toestel met dezelfde specificaties. Mocht het apparaat niet op voorraad zijn dan vergoeden zij de dagwaarde.

Wijzigingen premies
De premies voor de Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering worden tevens aangepast. Nieuw is dat er voortaan twee tarieven worden gehanteerd voor werelddekking. Een tarief wanneer ‘Medische kosten’ is gekozen en een tarief zonder ‘Medische kosten’.

Doorlopende Annuleringsverzekering

De onderstaande wijzigingen zijn ingegaan per 1 maart 2018 voor de doorlopende annuleringsdekking.

Dekking samengestelde reis voortaan standaard
Op een aantal punten is de dekking van de annuleringsverzekering uitgebreid. Omdat consumenten steeds vaker hun reis zelf samenstellen zal dekking ‘Samengestelde reis’ voortaan standaard onderdeel uitmaken van de doorlopende Annuleringsverzekering. Hierdoor speelt Allianz Global Assistance beter in op de verwachting van verzekerden dat het uitvallen van een onderdeel van een reis die uit meerdere onderdelen bestaat, gedekt is.

Nieuw: dekking ‘Terreuraanslagen en natuurrampen’
Met ingang van 1 maart 2018 kan men ook kiezen voor de nieuwe dekking ‘Terreuraanslagen en natuurrampen‘ (alleen mogelijk bij de doorlopende reis- en annuleringsverzekering). Verzekerden kunnen dan een voorgenomen reis, annuleren indien er op de bestemming sprake is van een terreuraanslag, natuurramp, binnenlandse onlusten of oproer. Met de dekking ‘Terreuraanslagen en natuurrampen’ is men verzekerd voor het omboeken of annuleren van je reis, wanneer er niet meer naar de oorspronkelijk geboekte bestemming kan worden gereisd door een calamiteit. De dekking is geldig als de reis binnen 30 dagen na een calamiteit zou plaatsvinden.

Familie in de derde graad
Verzekerden krijgen nu ook een vergoeding bij het overlijden, een ernstige ziekte of een levensbedreigend ongeval van een familielid in de derde graad bij de variant Comfort of Premium, zowel voor aanvang van de reis als tijdens de reis. Voor 1 maart was dit alleen gedekt bij de Premium variant indien dit tijdens de reis zou plaatsvinden. Familie in de derde graad zijn: ooms, tantes, neven, nichten, overgrootouders en achterkleinkinderen.

Voorwaarden
Wil je de voorwaarden per 1 maart 2018 nalezen dan kan dat hier: Voorwaarden van de Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance.

Vragen?

Heb je nog vragen over de nieuwe/gewijzigde voorwaarden van de Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering? Stuur een e-mail: info@reisverzekeringkorting.nl of bel ons, telefoon 055 540 04 09 (op werkdagen tijdens kantooruren).

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.