Reisverzekeringkorting.nl

Vragen over reisverzekeringen

055 540 04 09 (09.00 - 17.00 uur op werkdagen)

Pechhulp Mondial Assistance: Frankrijk 10% meer meldingen

De alarmcentrale van Mondial Assistance heeft in het hoogseizoen van voertuighulpverlening (juli en augustus) meer dossiers behandeld ten opzichte van dezelfde periode in 2010. Vooral de maand augustus was drukker met pechhulp.

Verzoeken om pechhulp

Als we kijken naar de herkomst van de meldingen Voertuighulpverlening in de zomerperiode (juli en augustus), dan vallen Frankrijk, Spanje en Zweden specifiek op. Respectievelijk gestegen met ruim 10 procent, zo’n 15 procent en bijna 30 procent. Zwitserland is daarentegen juist gedaald met zo’n 25 procent.

Servicepunten in Frankrijk en Italië

Afgelopen zomer heeft Mondial Assistance drie servicepunten op populaire vakantielocaties ingericht: Le Muy en Narbonne (Zuid-Frankrijk) en Manerba del Garda (Gardameer Italië). Op deze servicepunten zijn Nederlandse monteurs gestationeerd om mensen ter plekke te helpen. Groot voordeel is dat reizigers in het Nederlands kunnen communiceren met de monteurs. Bovendien is de pech vaak door de monteurs te verhelpen.

Top 10 landen met autopech meldingen

Voertuighulpverlening – top 10 landen (juli en augustus):

  1. Frankrijk
  2. Duitsland
  3. Italië
  4. België
  5. Spanje
  6. Oostenrijk
  7. Zwitserland
  8. Verenigd Koninkrijk
  9. Kroatië
  10. Zweden

Top10 autopech tijdens vakantie

Voertuighulpverlening – top 10 pechoorzaak (juli en augustus):

  1. Koppelingsplaat (veelal door het (verkeerd) rijden in bergen)
  2. Accu leeg (bijvoorbeeld door lang stil staan op camping)
  3. Problemen met de remmen (vaak ook door het rijden in de bergen)
  4. Lekke band
  5. Roetfilter (doordat men langer hogere snelheden rijdt)
  6. Brandstoffilter (doordat men langer hogere snelheden rijdt)
  7. Verkeerde brandstof
  8. Computerstoringen
  9. Brandstoftoevoer defect
  10. Turbo

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.