Aswolk en je reisverzekering bij Mondial Assistance
Een aswolk in IJsland kan je reis of vakantieplezier behoorlijk verstoren. Gelukkig vielen dit keer de gevolgen voor reizigers erg mee. Het vliegverkeer van en naar Schiphol heeft uiteindelijk weinig hinder ondervonden van de tweede IJslandse aswolk.
Gestrand in het buitenland door de aswolk: reisverzekering Mondial Assistance
Wanneer je in het buitenland bent gestrand door een aswolk of ander natuurgeweld, dan kun je niet naar Nederland terugkeren. In dat geval heb je extra reis- en/of verblijfskosten en kun je een beroep doen op een reisverzekering bij Mondial Assistance.
De reisverzekering van Mondial Assistance biedt een vergoeding voor extra reis-, verblijf- en telefoonkosten. Met deze kosten krijg je te maken wanneer je door natuurgeweld, zoals een aswolk, langer op een luchthaven of in je accommodatie moet blijven dan gepland. De maximum vergoeding voor telefoon-, verblijf- en vervoerskosten staan genoemd in de voorwaarden van je reisverzekering.
Wanneer je in het buitenland bent gestrand en je met alternatief vervoer alsnog naar Nederland kunt terugkeren, dan kan je dat voorleggen aan Mondial Assistance. Het is mogelijk dat de reisverzekeraar deze kosten vergoedt.
Gestrand in Nederland door de aswolk: annuleringverzekering Mondial Assistance
Heb je een pakketreis geboekt van langer dan drie dagen en kun je door de aswolk niet naar je vakantiebestemming vliegen? Dan kun je een beroep doen op de annuleringsverzekering van Mondial Assistance. Bij vertrek uit Nederland of bij aankomst op de eerste reisbestemming, betaalt Mondial Assistance een verhoudingsgewijze vergoeding op basis van het verzekerde bedrag. Hierbij gelden de volgende maxima:
- 8 tot 20 uur vertraging: 1 dag vergoeding.
- 20 tot 32 uur vertraging: 2 dagen vergoeding.
- 32 uur vertraging of meer: 3 dagen vergoeding.
Vertrek vanaf een luchthaven binnen een straal van 100 km van de Nederlandse grens wordt gelijkgesteld met vertrek uit Nederland.