Pechhulp in Europa van Allianz Partners via Waze navigatie-app
Pechhulp in Europa van Allianz Partners via Waze
Automobilisten met pech kunnen straks in vrijwel heel Europa via de navigatie-app Waze, on-demand pechhulp inschakelen bij hulpverlener en reisverzekeraar Allianz Partners.
Allianz Partners is daarvoor een samenwerking aangegaan met Waze. Waze is een op community gebaseerde verkeers- en navigatie app. In juni 2013 is Waze door Google overgenomen.
Dekking in vrijwel geheel Europa
De pechhulp via Waze is gestart in Frankrijk en Nederland. Later dit jaar volgen Portugal, Spanje, Oekraïne, Roemenië, Slowakije, Hongarije, Polen, Oostenrijk, Tsjechië, Zwitserland, Ierland, Italië, Griekenland, Verenigd Koninkrijk, Turkije, Rusland, België en Duitsland.
Dankzij de samenwerking kunnen gebruikers van de Waze app direct hulp bij pech aanvragen. In de app is vervolgens te zien waar de pechhulpverlener zich bevindt en hoe snel de hulp aankomst bij de gestrande automobilist. Er is voor deze dienst geen abonnement nodig, maar men betaalt rechtstreeks aan de pechhulpverlener, het zogenaamde pechhulp on demand.
In Nederland worden gebruikers van de Waze app bij pech doorgezet naar Allsecur pechhulp. Pechhulp on demand maakt gebruik van het pechhulpnetwerk van Allianz Global Assistance. Zij verlenen al jaren pechhulp voor ruim 2,5 miljoen auto’s in Nederland.
Prijzen
In Nederland gelden de volgende prijzen bij Allsecur:
- Starthulp bij een lege accu: € 70,-
- Reparatie (lekke band of andere problemen): € 95,-
- Transport, auto niet ter plekke te repareren, dus naar de dichtstbijzijnde garage: € 125,-
In Europa betaal je € 225,- voor starthulp, reparatie of transport naar een garage in de buurt.
Het nadeel van pechhulp on-demand is dat je geen recht hebt op vervangend vervoer, dat heb je wel bij een Pechhulp Verzekering.