Reisverzekeringkorting.nl

Vragen over reisverzekeringen

055 540 04 09 (09.00 - 17.00 uur op werkdagen)

Mondial Assistance vernieuwt HelpMe app voor smartphones

De in 2010 geïntroduceerde HelpMe app van Mondial Assistance heeft een upgrade gekregen. De app voor smartphones heeft een nieuw design met een verbeterde gebruiksvriendelijkheid. Ook is het mogelijk om sneller een melding te doen in geval van nood.

Hulpverlening voor reizigers

De HelpMe app is ontwikkeld om de hulpverlening voor reizigers nog sneller en eenvoudiger toegankelijk te maken en is gratis beschikbaar voor iedereen met Pechhulp of een Reisverzekering van Mondial Assistance. De update voor de app is beschikbaar voor iPhone en Android smartphones.

Met de HelpMe app heeft de verzekerde zijn polisgegevens en contactgegevens altijd bij de hand en kan eenvoudig een melding bij de alarmcentrale worden gedaan. De app is te downloaden via www.mondial-assistance.nl/HelpMe.

Innovatie

’’Als innoverend bedrijf staat Mondial Assistance we niet stil. De technologie echter ook niet. We hebben daarom gekeken of we het gebruiksgemak van onze applicatie nog meer kunnen vergroten. Het was mogelijk om onder andere het design en de navigatie te verbeteren. Ook is de gebruiksnelheid van de app verhoogd. Hulpverlening voor reizigers zal daarom nóg sneller en eenvoudiger toegankelijk zijn via de vernieuwde HelpMe app.’’ aldus een woordvoerder van Mondial Assistance.

Focus op iPhone en Android smartphones

Door een duidelijke focus op de belangrijkste mobiele platformen is Mondial Assistance in staat een nog betere applicatie te realiseren. Aangezien 74% van de gebruikers van de HelpMe app een Android smartphone of iPhone gebruikt, is ervoor gekozen om Symbian, Windows en Blackberry smartphones niet langer te ondersteunen. Dit betekent dat na 1 april de huidige applicatie voor deze systemen komt te vervallen. De gebruikers met een Android smartphone of iPhone krijgen automatisch een update. Na de update gaan de ontwikkelingen voor de app onverminderd verder om de hulpverlening aan de reiziger te blijven optimaliseren.

Over de HelpMe app

Na de installatie van de app op een smartphone, is het heel eenvoudig om de polisgegevens toe te voegen. In geval van nood kiest de reiziger of medische hulp of pechhulp gewenst is. In een paar simpele stappen wordt er een melding gedaan bij de alarmcentrale van Mondial Assistance, waar ook direct alle polisgegevens beschikbaar zijn. Bovendien beschikt de app over een zoekfunctie waarmee simpel en snel Points Of Interest, waaronder tankstations of autoverhuurbedrijven in de buurt kunnen worden gelokaliseerd.

Winnaar ‘Gouden Schild’

In september 2011 heeft de HelpMe app, tijdens de uitreiking van de Financiële Dienstverleningsawards, een Gouden Schild gewonnen in de categorie “E-business award”. Het jury oordeel luidde: “Slimme, in de tijd passende, praktische toepassing welke getypeerd wordt door helderheid, makkelijk toepasbaar en begrijpelijk voor de klant. Het biedt (groei)potentieel voor zowel verzekeraars als voor consumenten.”

Over de auteur: Rob Demmers

Rob Demmers schrijft al sinds 2011 met passie over reis- en annuleringsverzekeringen en is een groot deel van zijn werkzame leven actief in de assurantiebranche. Al in 1990 behaalde hij zijn Assurantie B diploma. Hij heeft gewerkt voor o.a. RVS Verzekeringen (nu Nationale Nederlanden), ZilverenKruis, ANOZ verzekeringen, Kentron Adviesgroep en Meeùs (nu onderdeel van Aon). Rob schreef destijds regelmatig voor assurantievakbladen, met name over zorgverzekeringen.
Na een aantal jaren gewerkt te hebben in het online marketing vakgebied, is Rob gaan bloggen. Het schrijven is inmiddels onder zijn huid gekropen en redactiewerkzaamheden behoren tot zijn belangrijkste dagtaak.
Hij is in het bezit van het diploma Wft-Basis die is uitgegeven door het Ministerie van Financiën.

Lees alle artikelen van Rob »

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.