Klanten zeer tevreden over Allianz Global Assistance: rapportcijfer: 7,43
Uit het jaarlijkse onderzoek van het Verbond van Verzekeraars onder klanten blijkt dat verzekerden erg tevreden zijn over Allianz Global Assistance.
Het onderzoek geeft inzicht in de betrouwbaarheid en dienstverlening van de verzekeraar. Verzekeraars willen graag transparant zijn over hun prestaties. Allianz Global Assistance kreeg een 7,43 als rapportcijfer en scoorde een 9e plek op de ranglijst van 48 verzekeraars. Een knappe prestatie.
Dit cijfer is een gemiddelde van de cijfers die Allianz Global Assistance scoort op de onderdelen algemene tevredenheid (7,33), klantgerichtheid (7,66), deskundigheid (7,53), duidelijkheid (7,45), vertrouwen (7,17) en contact met de verzekeraar (7,45).
Op de website van Verzekeraars in Beeld kan je de resultaten van het onderzoek bekijken.
Allianz Global Assistance is ook in het bezit van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Dat is een keurmerk voor de kwaliteit van dienstverlening en klantgerichtheid van een verzekeraar. Bij een verzekeraar met dit kwaliteitskeurmerk kan je rekenen op begrijpelijke informatie, verzekeringen die bij je passen en optimale dienstverlening. Met het Keurmerk maken verzekeraars zichtbaar dat zij klantgericht werken en dat zij daarop ook worden getoetst.
Allianz Global Assistance is meerdere keren gekozen tot beste reisverzekeraar van Nederland op de Vakantiebeurs in Utrecht.