Reisverzekeringkorting.nl

Vragen over reisverzekeringen

055 540 04 09 (09.00 - 17.00 uur op werkdagen)

Alarmcentrale van Allianz Global Assistance

Mochten er problemen zijn in het buitenland, neem dan contact op met de Alarmcentrale van Allianz Global Assistance. De deskundige medewerkers staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar om je verder te helpen. Bovendien word je gewoon in je eigen taal te woord gestaan.

Hulpverleners die dag en nacht voor je klaar staan
Het is vervelend als er iets gebeurt wanneer je op reis of vakantie bent. Maar met veel problemen kan je terecht bij de Alarmcentrale van Allianz Global Assistance. De hulpverleners zijn er om je adequate hulp te bieden. Er komen dagelijks allerlei soorten hulpaanvragen bij de Alarmcentrale binnen. Van een gekneusde hand tot een ernstige ziekte. Van een ongeval tot een beroving. Dus bij serieuze problemen bel je de Alarmcentrale.

Wereldwijd 29 Alarmcentrales
Allianz Global Assistance heeft een wereldwijd netwerk met 29 eigen Alarmcentrales verdeeld over vijf continenten. Bijna iedere seconde wordt er ergens in de wereld een melding in behandeling genomen door de Alarmcentrale van Allianz Global Assistance. Het wereldwijde netwerk en de ruime ervaring bieden een groot voordeel voor reizigers. Je weet namelijk zeker dat je deskundig geholpen wordt.

Hulpverlening kent drie afdelingen
Er zijn bij Allianz Global Assistance drie afdelingen die het organiseren van de hulpverlening verzorgen. Dit zijn de volgende afdelingen:

  • Voertuighulpverlening: mensen die in Nederland of in het buitenland pech of een ongeluk hebben gekregen met hun voertuig, worden door deze afdeling verder geholpen.
  • Personenhulpverlening: dit team helpt mensen in geval ziekte, een ongeval of familieomstandigheden.
  • Medisch Team: hier wordt de ernst van de situatie bij een ongeval of ziekte beoordeeld. Het medisch team geeft tevens medisch advies en bewaakt de kwaliteit van de behandeling. Een deskundige beslist uiteindelijk over repatriëring en de wijze waarop deze wordt uitgevoerd, evenals over medische kosten.

Specialisten beoordelen de situatie
Bij de Alarmcentrale zijn specialisten werkzaam die in verschillende situaties worden opgeroepen. In ernstige situaties wordt er een arts opgeroepen van de Alarmcentrale. Deze arts bepaalt bijvoorbeeld, in overleg met de behandelend arts ter plaatse, of het verstandig is om iemand terug naar Nederland te laten komen. Mocht dat zo zijn, dan wordt de terugreis naar Nederland geregeld en door de reisverzekeraar betaalt.

Noteer het nummer van de Alarmcentrale
Zorg dat je tijdens je reis altijd kunt beschikken over het telefoonnummer van de Alarmcentrale van Allianz Global Assistance. In noodsituaties kun je het nummer +31 (0) 20 592 9292 altijd bereiken.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.